vineri, 1 iunie 2012

De ce nu mai votez cu Nicusor Dan


Dupa cum bine stiti, i-am facut lobby pe zidul meu de facebook. Am crezut ca merita. Am stat si am cugetat, am pus in balanta motivele pentru care il doream primar si motivele pentru care nu merita sustinerea mea. Surpriza – si pentru mine – a castigat “Nu”-ul. Da, pana mai ieri eram pro ND, azi nu mai sunt pro. Iata motivele:

  1. Pentru ca insista pe olimpiadele sale matematice ca prim argument pro-sine, ceea ce este o greseala de comunicare. Nu cunosc olimpici la mate sa fi castigat NY, Paris, Moscova, Sao Paulo, in schimb cunosc o gramada de oameni politici care au facut-o. Iar el nu va fi niciodata asa ceva.
  1. Pentru ca e ecologist, iar ecologismul este mai rau decat ultra-ortodoxismul religios. Ecologistii urasc oamenii si revolutia industriala si vor moartea capitalismului prin umilitoare controale chipurile pentru a salva planeta. Ecologismul este o nevroza periculoasa care indeamna la violenta impotriva capitalismului.
  1. Pentru ca nu este un lider. Am reanalizat interviurile sale, parerile sale, discursul sau. Nicusor Dan este orice, dar nu un lider. Sunt foarte multi care – ca si mine – speriati de sistem s-au agatat de Nicusor Dan cum altii s-au agatat de Crin Antonescu impotriva lui Basescu, sau de Basescu impotriva lui Ion Iliescu, sau de Iliescu impotriva deja mortului Ceausescu. Mi-am jurat odata in barba ca nu voi mai vota cu cineva impotriva altuiva fara sa-l iau la bani marunti pe acel cineva caruia ii daruiesc votul. Era cat pe ce sa-mi calc juramantul. Nicusor Dan nu are stofa de lider, nu straluceste, nu devine empatic in discurs. Nu convinge. Nicusor Dan este prizonierul propriilor fani speriati atat de tare de sistem, incat si-au pus sperantele intr-un looser.
Imi cer iertare fata de prietenii mei care poate si-au schimbat parerea datorita mie. Inca mai e timp sa imi repar greseala. Daca reusesc sa-I desconving pe toti cei pe care i-am convins, sunt salvat. Daca nu, am sa-mi trag o plama pentru fiecare victima.

Cu cine am sa votez? Evident, cu candidatul meu drag, cu Neica Nimeni, pe care vi-l voi prezenta in curand. Cu el votez eu cand vreau sa vaotez impotriva tuturor celorlalti candidati.

19 comentarii:

  1. pai sa o luam pe puncte: 1.aratati-mi si mie unde insista Nicusor cu olimpiadele sale? Unde insista el personal, nu voluntarii care are fiecare felul lui de a isi manifesta entuziasmul. Eu , de exemplu , recunosc, ca pomenesc aceasta calitate a lui destul de des, pentru ca da, mi se pare un atu, da, mi se pare ca ne trebuie cineva cu o minte recunoscuta international, si , da, cred in importanta inteligentei si a culturii si nu manifest complexe fata de oamenii cultivati. 2. Ecologie: aici chiar m-ati lasat masca, ca cineva in secolul 21 intr-o tara care se considera europeana poate spune asa o enormitate...ecologia este o stiinta, nu e o religie si nici un mod de a guverna, este o stiinta care pune tot ceeace ne inconjoara intr-un sistem. Sa negi asa ceva, e ca si cand ai nega teoria lui Darvin, pe care probabil ca o negati. De asemenea sa negi faptul ca suntem pe o pista destructiva, capitalism sau nu, comunism sau nu, si sa dati argumente "ca e contra capitalimului", dovedeste ca nici nu stii ce inseamna capitalism, nici nu vedeti diferentele intre etapele de evolutie ale capitalismului, sau directile de dezvoltare. Foarte simplist, de fapt penibil pt. cineva care are pretentia sa scrie bloguri.3 . Daca lider pentru dumneata inseamna sa aiba o voce puternica, sa se infiga in fata, sa strige tare si sa gesticuleze puternic, nu este. Pentru noi ceilalti un lider inseamna cineva care a reusit sa mobilizeze si sa entuziasmeze mii de oameni, care a fondat o scoala de prestigiu, care a castigat singur, aparandu-se singur procese in fata unor rechini imobiliari sau in fata unor primarii. Un lider este cineva, care tace si face si convinge si zambeste si vorbeste cand trebuie si se impune cand trebuie si duce un lucru inceput pana la capat si motiveaza pe altii sa se comporte la fel. Un lider este o persoana care reuseste sa faca din atatia oameni din alte orase sa zica: vrem si noi un Nicusor Dan.Salutari, Ilinca macarie

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Textul afiselor sale publicitare incepe cu: "matematician, nu politician". Pentru cateva zile mi s-a parut o idee buna, dar mi-am revenit.
      2. Ecologia este o religie a urii impotriva oamenilor. Ecologia pune norme si frane mai multe chiar decat comunismul. S-a ajuns la aberatia de certificate de emisii de carbon interstatale. Teoria lui Darwin, teoria evolutionista, este una din cele mai frumoase mostre ale gandirii umane. Ecologia este o nevroza moderna, o frica de autodistrugere prin tehnologie, o reintoarcere la medievalism.

      Sa va dau un singur exemplu: energia atomica este cea mai putin poluanta, totusi ecologistii au spalat pe creier o lume intreaga si au introdus fobia radioactivitatii. in proportie de 99,9% oamenii nu stiu care este diferenta dintre radioactivitatea alfa, beta si gama. Pentru un fizician, aceasta echivaleaza cu a nu stii care este diferenta dintre un tantar, o gaina si un elefant cand se vorbeste de hrana. Ecologistii au ajuns sa impuna unelor tari sa nu mai foloseasca energia atomica - ieftina si nepoluanta - si sa foloseasca energie conventionala - carbune, perol - si energie scumpa - eoliana si solara. Este cazul Italiei si pe jumatate al Germaniei.
      3. Lider inseamna sa ai carisma. JFK, Martin Luther King, Obama.
      Va multumesc ca ati semnat, asta inseamna mult pentru mine. Astfel, semnand, va asumati cele scrise si ma olbigati la un dialog cat mai ridicat posibil. Sper ca am fost pe placul dumneavoasta.
      Lucian Dobrovicescu

      Ștergere
  2. Domnule, sunt convinsa ca dupa acest post intentia de vot pentru Nicusor Dan va scadea cu 50 %. Ce sa mai, fanii deziluzionati isi vor smulge parul si vor vota cu oprescu. Vor considera brusc ca ecologia e o tampenie si ca la Rosia montana trebuie sa bagam cianura, ca nicusor dan e un papagal de doi lei care, desi se lupta de 4 ani cu primaria bucuresiului si are succes, nu are stofa de lider si ca o olimpiada de matematica e asa, un rahatis, de vreme ce fiecare dintre doi a castigat in adolescenta cate una. Hai salutare, ce bine ca ne-ati desteptat, ca altfel muream prosti!
    Luminita

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt o mica furnica cu un blog mic, vizitat doar de cateva zeci de oameni. Sunt fericit cu prietenii mei si fericit sa imi impart gandurile cu ei. Asta cred, asta scriu, nu ma simt deloc o balena intr-un polonic.

      Ecologia este o tampenie, credeti-ma. Va pot explica: ea functioneaza precum crestinismul, identificand un rau in om, un rau inevitabil, cum este sexul, devenit pacat in crestinism. Mecanismul este perfid: cineva se aroga drept protector al planetei si incepe a-i pedepsi pe poluatori. Curatenia, bunul simt si protectia muncii si a sanatatii ar trebui sa fie suficiente sa avem o lume curata, dar nu, au venit ecologistii care ne spun ca petul e pacat, ca insasi detinerea lui este un pacat, ca se autodegradeaza in 500 de ani si tot asa.

      Ecologia este o nevroza a sociopatilor care vor ei sa puna reguli in numele cuiva care nu i-a rugat nimic.

      Ștergere
  3. Ai dreptate, Koluk. Uite.
    http://inliniedreapta.net/monitorul-neoficial/ninel-ganea-alternativa-nicusor-dan-nula/

    RăspundețiȘtergere
  4. E offtopic, dar: sexul nu este pacat in crestinism, sexul in afara logodnei/casatoriei, este. Iar comparatia crestinism-ecologism e fortata; da, ecologismul ESTE o tampenie, dar comparandu-l cu crestinismul, ii declari automat pe toti crestinii (de pe glob) tampiti. Scuze, dar sunt niste inexactitati de la care nu m-am putut abtine pentru ca sa nu le comentez.
    La Nicusor Dan, pentru a-l respinge, eu as veni mai "la concret", dat fiind ca tot vorbim de alegerile locale:
    #n-ar trebui sa elimine intermediarii din piete, chiar daca "tigani....specula....etc", ci sa caute sa faca sistemul acesta, cu intermediari cu tot, sa functioneze si eficient, si legal
    #flagrant1: "voi nationaliza cladirile monument istoric restaurate ilegal sau la care proprietarii fac modificari care schimba fundamental arhitectura"-tampenie crasa, nu ma intereseaza ce se intampla in tara X sau Y, ma intereseaza ca deja avem o lege pt. asta, deja avem arhitecti in primarii care pot fi obligati cumva sa o aplice, daca proprietarul X isi kitch-uieste fatada, a)sa nu-i aprobe proiectul de modificare b)daca face fara proiect sa trimita Inspectoratul in Constr. sa-l amendeze c)daca nici asa nu merge-politie-proprietar in parnaie. Iar daca nu e lege care sa specifice a),b),c), sa se faca, nu sa revenim la tampenia cu "proprietatea ocrotita/garantata"
    #flagrant2: "voi obliga dezvoltatorii imobiliari sa faca locuinte sociale, eventual din fonduri de la stat". Tampenie: cunosc cativa dezavoltatori din astia care, daca asa ceva s-ar pune in practica, si-ar muta afacerea in Bulgaria/Ungaria/Congo, fara sa lase nimanui adresa. Chiar asta vrem in plina criza?
    P.S. Am citit azi si la T.Paleologu o perla de gandire: "Voi interzice PUZ-urile care modifica regimul de inaltime in cartierul X". Pai bine, mai bine spui "voi interzice aprobarea preferentiala a PUZ-urilor care modifica....etc. Regimul de inaltime se va modifica numai prin PUD, pt. intregul cartier X". Problema in Bucuresti nu e de arhitectura tip "una-mai-sus-una-mai-jos", m-am saturat de cati straini vin in Bucuresti si apreciaza tocmai eclectismul asta. Daca regimul de inaltime se stabileste/schimba global pt. tot cartierul X, atunci, treptat, data fiind tendinta oamenilor de a construi si cand au nevoie si cand nu, se va ajunge la aceeasi inaltime (maxima); important e si sa se faca asta in mod legal, si cat mai estetic posibil (exista arhitecti specializati la primarii pt. asta, care aproba sau nu proiectele de mansardare, acolo ar trebui lucrat).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. L, cat priveste offtopismul, da, toti. Ia cauta etimologia cuvantului "crestin". Dar hai sa nu mai dezvoltam chestiunea asta aici, sa ramanem la Nicusorii nostri.

      Ontopismele: sunt perfect de acord cu tot ce spui si ma bucur ca le spui aici, langa comentariile naive de sustinere ale unora.

      Ștergere
  5. "Imi cer iertare fata de prietenii mei care poate si-au schimbat parerea datorita mie. Inca mai e timp sa imi repar greseala. Daca reusesc sa-I desconving pe toti cei pe care i-am convins, sunt salvat. Daca nu, am sa-mi trag o plama pentru fiecare victima." Offff.....ca si la ala din Sibiu, care pe urma i-a imbratisat cu drag pe Crinici Pogonici+Geoaoanna....offff, ce facusi iar, Koluk....dar sa stii ca metoda cu palma, pe langa violenta abuziva si deloc pacifista, nu-i deloc eficienta. Eu propun mai bine sa faci un sondaj pe piata media existenta (ziare, sit-uri, tv-uri), si sa analizezi cu mare atentie si pe cat posibil matematic, ca vad ca-ti place si tie matematica, ce bun si ce e junk. Recomand, c-am auzit recent de ea: "teoria mostrei reprezentative, cel mai bun prieten al omului. Daca nu m-ai convins la a treia mostra, probabilitatea sa ma mai convingi la urmatoarea este asa de mica incat efortul nu se mai justifica. Te-am pus in gramada B. Si asta e. S-a terminat.

    Acum, daca n-am citit textele in cauza, asta nu inseamna ca nu am o idee clara despre ce contin. Nu e greu: teoria mostrei reprezentative. Ii stiu. Dupa trei mostre ii cunosc deja mai bine decat se cunosc ei insisi. Unul dintre motivele pentru care ajungi in gramada B este– sa spunem delicat- o anumita incorsetare emotionala, conceptuala si lingvistica a orizontului ideatic. O anumita incremenire proiectiva, ca sa zicem asa, care face destul de predictibila pe termen scurt, mediu si lung productia mentala in cauza.

    N-ai nevoie sa stii decat doua lucruri: diagnosticul dat pe baza mostrei reprezentative si contextul in care urmeaza sa se produca subiectul in cauza. Stii totul despre rezultat. "
    E citat de undeva, dar nu spun de unde, ca oricum nu a inventat-o ala, si pe urma te sperii.
    PS L eram tot eu.

    RăspundețiȘtergere
  6. Am uitat, urmarea: dupa ce faci analiza aia, renunti definitiv sa te mai informezi din "categoria B", pastrezi numai "cat. A". E simplu, dureaza un pic, dar stiinta nu minte.

    RăspundețiȘtergere
  7. @Anonim: 2 e tare: "ecologia este o stiinta"-da, stiinta care ne spune sa renuntam la centralele nucleare care, in fapt, NU polueaza, ca sa ne incalzim cu panouri solare care produc cat pentru un bec/mp de panou solar, si asta in conditii optime(=ideale) de insorire. Ca sa va faceti o idee, pentru consumul actual din UK era nevoie de panouri solare cat de vreo 3,7xsuprafata UK. Repet, deci, e tare, stiinta asta-vedeti ca, vorba cuiva de-aici, si comunismul era "stintific".
    Si 3 e tare. Incepeti bine:"Daca lider pentru dumneata inseamna sa aiba o voce puternica, sa se infiga in fata, sa strige tare si sa gesticuleze puternic, nu este.". Sunt de acord. Dar apoi va contraziceti: "un lider inseamna cineva care a reusit sa mobilizeze si sa entuziasmeze mii de oameni""cineva, care tace si face si convinge si zambeste si vorbeste cand trebuie si se impune cand trebuie"; atentie ca iubirea de Nicusor va face sa puneti virgula intre propozitia atributiva si substantivul ("cineva") pe langa care sta aceasta. Da, un matematician nu trebuie musai sa stie asta, dar un vorbitor de limba romana da, ar trebui. Si ati uitat sa spuneti "un lider este cineva care organizeaza concerte grandioase de autopromovare cu toate formatiile posibile din hipsterimea Romaniei, dar evita mereu sa spuna de unde are el, un matematician, atatia bani de campanie electorala". Chiar cred ca ati omis esentialul, de fapt numai calitatea asta ii trebuie, unui lider, in Romania: sa nu spuna niciodata, jamais, mai alors vraiment ja-mais! de unde si-a strans bugetele de campanie. In rest, numai de bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Corect! Asta cu ecologia = stiinta am ratat s-o stigmatizez. Pe linia asta, aflam ca si politica este o stiinta. :))))

      Ștergere
  8. Ai sa razi, dar este; am aflat si eu recent, de exemplu, de pe niste articole online, ca inca de pe la 1600 au fost stabiliti un fel de algoritmi matematici, pentru preferarea sau nu a diferitelor sisteme de vot (FPTP, sper sa nu incurc initialele, adica uninominal 1 tur, uninominal 2 tururi, uninominal n tururi (unde n=nr candidati-1, ca la Lantul slabiciunilor sau alte concursuri tv), vot pe liste, et caetera). Algoritmii tin seama, in principal de nr de voturi "pierdute", adica de nr de alegatori care ajung sa fie nereprezentati (adica eu am votat cu Gigi, Gigi nu e ales, votul meu se redistribuie iar eu nu sunt reprezentat). E o teorie intreaga, dezvoltata aici.
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/cum-obtinem-o-super-majoritate-975411.html
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/atacul-clonelor-974989.html
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/tururi-dupa-tururi-974625.html
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/un-tur-si-ceva-974338.html
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/blestemul-majoritatilor-ciclice-974250.html
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/voturi-pierdute-974006.html
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/cel-mai-prost-castiga-973801.html
    Da, sigur, ca politica e "c", cu asta suntem cu totii, cred, de acord. Dar trebuie facuta, nu-i asa, pt. ca altfel nos enfants vont en patir. Nu vroiam sa spun, mai sus, decat ca, daca avem tendinta sa sustinem candidati pe care dupa aia ne dam seama ca "mai bine ma abtineam", inseamna ca e cazul sa luam o mica pauza, si sa ne gandim ce n-a functionat bine in logica noastra, nicicum sa ne tragem palme (nici macar cu piciorul). In fond si un grup mediatic (ziare+tv+online) de la care ne luam informatiile e ca o masina, nu, cate masini nu folosim, intr-o viata, si cate ne caracterizeaza cu adevarat?

    RăspundețiȘtergere
  9. "cat priveste offtopismul, da, toti"-am cautat, ai dreptate, dar numai partial. Dar, intr-adevar, e de dezvoltat in alta parte, cu alta ocazie. Multumesc ca m-ai trimis sa caut, am aflat lucruri interesante, serios!
    Da-le la cap, mai bine da-le lor "palme" la figurat, ecologistii naibii! Am un arhi., ti-am mai povestit de el, ecologist convins....sunt sigur ca, ieri, de exemplu, l-a admirat pe noul ministru al culturii cum strangea pet-uri de pe jos ostentativ, sa vada camera de filmat, dar n-a mai aflat/vrut sa afle cum acelasi ministru al culturii SCUIPA ziaristi, la Craiova, in plina conferinta de presa. Ca asa e ei, ecologigeii.

    RăspundețiȘtergere
  10. 1. O greseala de comunicare? Nu cred! A atras atentia unor oameni care apreciaza munca si perseverenta. Fiecare atu tre' folosit.

    2. Ecologist? Mai degraba un bun simt care guverneaza orasele cu nivel foarte ridicat de trai (Viena, Stockholm, etc.). In nici un caz fanatic.

    3. Lider. Faptul ca a mobilizat o groaza de oameni care isi pierd noptile degeaba? Ai numit cel putin doi politicieni carismatici care au dezamagit! Eu zic ca perseverenta, sinceritatea si bunul simt sunt mai importante in cazul asta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. Ce are excelenta in matematica cu primaria? Eu cunosc un matematician excelent care nu isi taie niciodata unghiile, ci le roade. si curata cu dintii negreala de dedesubt. Repet, ca matematician este geniu.

      2. E fanatic. A blocat de unul singur o constructie printr-o actiune judecatoreasca. Asta spune clar ca e fanatic.

      3. Groaza aia de oameni e flamanda dupa a fi condusa. Nicusor Dan, pe felia lui, face exact ce face Gigi Becali, pe felia lui.

      Sinceritatea si bunul simt ma fac sa fiu foarte reticent in fata unui om care nu exista acum 6 luni, dar astazi e pe locul 2 in cursa pentru primaria orasului meu. Bunul simt imi spune ca in cazul lui s-a pierdut bunul simt. :)

      Ștergere
    2. 1. Repet. E vorba de inteligenta, poate geniu, in aceeasi masura ca si munca si perseverenta. Asta convinge multi oameni. Nu te-a convins pe tine, nu inseamna ca e o greseala de comunicare (despre asta e vorba). Let's agree to disagree.

      2. Nu cred ca esti informat corect. Da, fara experienta juridica a blocat o constructie. Asta spune multe despre incompetenta celor din primarie care au demarat un proiect ilegal. A propus solutii alternative pe care nimeni nu le-a luat in seama. Si exact asta vine si propune acum: discutie pe proiecte. Oricum, credeam ca discutam de ecologie nu de cladiri istorice pe punctul asta.

      3. Groaza aia de oameni e flamanda sa-si afirme locul in societate. Daca cineva are curajul sa iasa in fata si sa le expuna parerile o sa-l sustina ;)

      Dap. A crescut cu acelasi mesaj de la inceput pana acum, cate un pic in fiecare zi. Si-a asumat tot ce a facut si ce a zis.

      Cred ca la fel de repede cum te-ai hotarat sa-l votezi te-ai si razgandit. Eu zic sa mai citesti odata lista ta (firava) de argumente si sa judeci bine. Nu zic ca tre sa votezi cu el. Zic sa cauti intai argumentele si sa iei hotararea nu sa iei hotararea (ca e trendy sa fii anti trendy) si sa cauti argumentele dupa.

      Ștergere
  11. 1. Cand te lauzi ca esti inteligent, mi se pare o lipsa de inteligenta. Este foarte foarte gresit sa spui ca vrei la primarie pentru ca esti olimpic la matematica. Este ca si cum ai spune ca Gigi Becali ca daca ai bani, trebuie sa fii ales.

    2. Nu a props nicio solutie alternativa. Hai sa discutam pe concret proiectul Piata Matache.

    3. Si eu sunt flamand sa fiu reprezentat, dar Nicusor Dan nu este deloc omul pe care il astept sa-i dau votul meu. Deloc, mai ales ca este un fanatic ecologist, ceea ce spune multe despre caracterul sau.

    Iti doresc sa ti se indeplineasca visul si sa experimentezi regretul de a fi tinut asa mult la un om cat sa-l aperi excesiv. Pentru mine Nicusor Dan si Sorin Oprescu sunt facuti din acelasi aluat, asa ca mi-e indiferent cine iese primar. Stiu ca e trendy sa spui unora ca e trendy sa fii anti trendy, dar la sfarsitul povestii avem doar un candidat atipic, care nu merita mai multa atentie decat Irinel sau Mr. Plici.

    RăspundețiȘtergere
  12. 1. Cand esti sigur ca esti inteligent poti sa spui despre tine insuti ca esti inteligent fara sa te lauzi. Nu ti-o baga pe gat, ti-o da ca argument. Si de departe nu e singurul nici principalul argument.

    2. http://piatamatache.info/?p=1626

    3. Cand o sa-mi aduci argumente, o sa te cred.

    Mersi de urare. Ma astept sa-mi faci in ciuda cand daca se indeplineste.

    RăspundețiȘtergere
  13. Din pacate, i have to agree with "Aonim"; Nicu Sordan are el multe pacate, insa lipsa de solutii pt. Hala Matache/Buzesti nu e nicicum unul din ele (vezi http://piatamatache.info/?p=1626). Acolo, macar, s-a priceput. Pacat ca Bucurestiul nu-i facut DOAR din monumente istorice.

    RăspundețiȘtergere